Pages

Tuesday, February 21, 2012

Mmmmmm...sötpotatis!

Igår va det Family Day och lilla familjen myste som aldrig förr. Lång promenad längst Welland kanalen. Sen provade Alice sötpotatis pure för första gången. Så himla gullig! Såg ut att gilla det och smaskade på bra nog! Ska börja ge henne pure vid lunch i några veckor och sen öka på med frukost och kvällsmat.


Gillar vår "nya" Quinny jag köpte begagnad för några veckor sendan.
Funka bra nu i vår tills ätran är stor nog att sitta framåt.

Mmmmmmm...sötpotatis är smarrigt!

Idag va det playdate på öppnaförskolan på schemat!
Lillärtan hade rosetten på och allt :)


Alice har redan krypit till kojs (peppar peppar) kl är bara 19. Men hon har börjat somna tidigare och tidigare så vi får hoppas att det här är den nya trenden! Hon är väl trött efter en rätt så grinig eftermiddag. Tror det är en liten pigg på g i neder käken. Så mycket spännande som händer just nu. Känns som att 6 månaders sträcket bär med sej en massa ny utveckling och framsteg för den lilla damen!

ps. Igår natt sov hon från kl 20 till 06 WOW! Jag trodde nästan jag hade varit så trött under natten att jag glömt att jag varit upp. Men nej. Hon hade sovit. Duktiga tjejen mammas!

No comments: