Pages

Thursday, September 27, 2012

ingen mera amning och andra nyheter

Nu ikväll va andra kvällen utan amning för lillätran. Jag har trappat ner i typ en veckas tid och igår la Brian henne. Resultat, allt gick bra. Ikväll jobbade B eftermiddag och kommer inte hem förns 20.30. Resultat, Jag fick lägga henne och detta va inte lika lätt. Stackars liten fatta väl inte alls va som va på gång. Sova utan att mysa med mamma först en stund? Men efter 35-40 minuters "lämna mej fasiken inte här utan att ge mej mina googies först" skrik somnade hon med lite sång och snuttefilts mys.

Anledningen till att jag inte tänker fortsätta att amma är att jag har fått ett JOBB! woot woot. Nu är jag working mama. På deltid då alltså. Receptionist på gymet där jag också leder pass. Ska på hjärt och lungräddnings kurs i helgen sen är jag redo att börja. Med Bs nya super awesomea schema behöver Alice inte gå på dagis eller ha barnvakt. Score!

Ja, osså har vi börjat att gå full on också.
Varv på varv runt huset utan stöd!
(ramlar dock fortfarande som ett träd) 
 

2 comments:

Jenny -mammaliv i Nashville said...

Grattis!! vad roligt!! :)

Tant Elin said...

Grattis!!! Fy fasiken vad kul! Blir nästan lite avis ;) Puss på er!