Pages

Saturday, October 20, 2012

dålig nattsömn = shopping dagen efter

Vi är ju vana vid att Alice sover hela nätterna nu. Så natten som vairt va rätt  jobbig. Mest för lillärtan men även för maman som frivilligt tog smällen. Hon har hosta..igen. Skit hosta som vi nyss blivit av med. Iallafall beårdrade jag B att sova i gästrummet och Alice med mej. Så jag inte skulle behöva kliva upp 10000000 ggr. mm smart. Men jag somnade inte förns kl 1 och sov lite av och till fram till 6. Rätt ok om man jämför med andra..men som sagt. Vi är ju rätt vana vid att hon sover från 19 till iallafall 6.
Meeeen.. för att lätta upp stämningen och humöret drar vi ut på kuddfodrals jakt.

Halloween pyssel Alice och jag har snåpat med.

2 comments:

Jenny -mammaliv i Nashville said...

Denna sömn altså!! Hoppas hoppas du får sova bättre inatt vännen!
Kram!

Och jag brukar också shoppa "dagen efter" hahha

Ida said...

Hej Victoria!

Kollade upp svenska skolan i Halton:

http://www.swedishschool.ca/

De har förskoleverksamhet, så det hade kanske fungerat för din lilla tjej. Verkar också finnas aktiviteter i Waterloo - vet inte om det varit lättare för er att ta er till. Är du i Toronto någon gång innan julmarknaden så finns det också ett Swedish café ute i Beaches - jättetrevligt (& där kan man köpa äkta svensk julskinka)!