Pages

Thursday, August 30, 2012

bakar, stökar och småstads liv

Ok, andas!
Jag tror aldrig har jag rört med så snabbt i köket nånsin. (måste passa på när Alice sover.) Småkakorna är klara till måndagens födelsedagskalas.

Syltgrottor och kanelkakor
 
Kom och tänka på när vi va och fikade med mamma och farmor för ett par åre sen.
"Mmmm..Jag tycke om småkaker ja´..mmm!" säger mamma till farmor. Jag och brorsan höll på att skratta ihjäl oss. Lät precis som två tanter ur Småstadsliv. 

Gårdagens misslyckade försök med brända bottna.
 

Asså, snacka om ilska när man stressat igenom en hel dag med en halvgrinig snart ettåring om under inga omständigheter kan sitta själv och leka i typ två minuter så mamman får doma lite med nödvändigheter som tex mat. näääädå. Åsso går jag och bränner 50 jävla småkakor på det. aja. Idag blev dom bra iallafall. 

No comments: