Pages

Saturday, April 21, 2012

Ensam med mina funderingar

Här sitter jag och myser med tända ljus :) Brian gick med en kompis för att kolla UFC. Inte min grej riktigt. Alice sover. Men här sitter jag och funderar och funderar över kvälls och natt rutiner och hur mycket olika information och råd det finns. Jag vet fortfarande varken ut eller in. Jag skulle så gärna vilja att Alice kunde somna utan att bli ammad eller vaggad (min rygg går av!) Jag fick en bok av en kompis som handlar om att  få barnet att soman själv och sova hela natten. Men den föreslår cry it out metoden. Och jag är inte så säker på att det är rätt. Det står visserligen att barnet inte tar nån skada av att få gråta. Men fy så hemskt det måste känns för en liten stackarn Alice att ligga där och ingen kommer och tröstar och kramar. Nä fy. Men ändå är det ju så många andra som nått målet med den metoden. Fan va svårt asså.

Well well, regning dag idag så vi har busat och youtubat gamla backstreet boys favoriter. Ha!
Nu, dags för sängen. 

En gammal bild på oss

2 comments:

Anonymous said...

HEJ!
Hittade dig genom Amy von Sydows blogg. Vill bara försöka att ge ett tips som funkade för oss. Ted min man fick ta alla gå till sängs för natten omgångar, babysar förstår att pappor inte kan leverera vad mammor kan och efter en vecka var vanan bruten! Vet inte om ni kan göra det så pga av jobb etc men kan ju vara värt ett försök! Kul att läsa om hur det är i en annan del av Canada. Vi bor sedan tre år tillbaks i Calgary, men vet inte hur länge vi stannar då båda (Ted är engelsk) längtar lite efter Europa... Lycka till med sovandet! Anna

Zarah - mamma till två små och matte till mops said...

Förlåt för sent svar, men har glömt bort det helt enkelt;) hi hi. Oline åt potatis, palsternacka och morötter till att börja med men sen runt den åldern Alice är i så tror jag att vi introducerade lite kött och fisk och sånt gott. Mosade ihop allt gav lite grann. Hon åt det vi åt, fast utan salt och kryddor. Metoden du skriver om, kallas ju "5 minuters metoden" här hemma. Jag skulle aldri och kommer aldrig att använda den. I det stora hela så låter man barnet skrika sig till sömns, och de somnar av utmattning istället för att trygghet och kärlek. Nej, aldrig. Kram vännen! Snart ses vi!