Pages

Thursday, March 01, 2012

Fröken misstänktsm

Igår va jag tvungen att ringa amningsmottagningen i Hudiksvall haha Jag kan liksom bara inte komma över att jag litar mer på sjukvården i sverige. Även fast jag vet att de är lika duktiga här. Men det känns helt enkelt bättre att få råd av en riktig svensk barnmorska! Jag har haft en knöl på ena sidan i några dagar nu. Inga andra syntom på mjölkstockning så jag började undra lite om det va helt i sin ordning. Vill helt INTE få stockning en gång till. Fy!
Men efter jag hade pratat med en trevliga barnmorskan i sverige så bestämde jag mej att prova ringa TeleHealth Ontario också. Det verkade vara precis som den svenska delerliga rådgivningen som min mamma alltid brukade ringa när vi va små. Visade sej att sköterskan där va lika trevlig och hjälpsam. Hade inga nya knep dock. Det är väl bara att duscha varm och amma amma amma på den sidan.

Undra om Lanstinget Gävleborg är villija att betala traktamente och reseersättning åt min barnmorska Maria när jag är gravid nästa gång? :) 

Idag ska vi ta det lungt igen och hoppas på att den här mamman får vara feberfri och slipper sängläge! Blir svårt att vara sjuk när jag är ensam med ärtan hela dagarna.

Jag bakade kolasnittar igår. Gud så goda dom är. Kan säga att det itne finns många kvar idag.

Där i bakgrunden ser man min kompis Leila Lindholm också. Nu känner ju inte jag Leila personligen men hennes kokbok a piece of cake och jag är nära vännen :)

Lillärtan och jag försöker lära oss hur man tar kort på sej själva. Mycket svårt tycker vi. 

2 comments:

Jenny - mammaliv i NYC said...

Åh tänk att vi är i precis samma sits! det är inte alltid enkelt att bo så långt hemifrån! kram på dig

Helena said...

Hej,

Laste din kommentar I Amy's blogg om att ge komjolk vid 6 manaders alder. Har i Vancouver rekomenderar de att vanta tills barnet ar minst 1 ar. Lustigt att de ar sa olika i samma land.

Roligt med en svensk i Canada. Jag har bott i Vancouver sen 2006 och alskar det, kommer nog aldrig flytta hem igen men man ska val aldrig saga aldrig :-).

Lycka till!