Pages

Friday, February 10, 2012

Sjuklingarna mina

Idag har vi sjukstuga här hemma. Brian är super förkyld och har vart hemma från jobbet. Alice är bättre men hostar och hackar fortfarande.

Igår totalmisslyckades jag med att baka tekakor. (Jag har lite svårt att få till torrjäst degar. Och det är det ändå man kan få tag på här) Så idag satsade jag på ett säkert kort och bakade bikarbonatbröd iställer. Min mormors recept. Super gott vart det. Och som om inte det va nog gjorde jag butternut squash soppa också. Som den husmodern jag är haha
Hittade ett bra recept här.

Just i denna sekund ligger Alice på magen i soffan och skjuter upp rumpan i vädret som om hon tänker krypa iväg. Woho! Stora tjejen våran!


Lillärtan för några veckor sedan.
Gillar den här söta mössan som hon fått av min vän Julia. Den är från Åhlens.

1 comment:

Jenny - gravid i New York said...

Åh vad spännande med en annan svensk som bor i krokarna & har barn! :)
Måste genast läsa mer.

Jag är SÅ himla glad över Polarn & Pyret så du anar inte! Dom har även en USA-webshop med massa resa nu. Passa på! :)