Pages

Monday, February 13, 2012

Help

Igår kväll kikade vi på The Help. Asså vilken film! Jag hade tänkt att se den jätte länge men jag visst ju att jag skulle gråta mej genom hela filmen. Det är liksom min reaktion på alla möjliga slags känslor, typ ilska, glädje, sorg och ja ni fattar. Så vi har dragit ut på det ganska länge. Jag kan lova att den filmen berör!  

En film som måste ses!


Nu sover Alice äntligen middag. Jag blir lite tokig på att jag inte riktigt har hajjat hennes lilla sov schema. Trodde liksom vi hade en bra sova-klockan-11-och -sen-klockan-14 rutin. men den har hon tydligen slängt åt skogen nu och börjat med nåt annat. Lika på kvällarna. Det går inte att lägga ner henne försn typ kl 21.30 då vi går isäng. Hon är liksom inte redo känns det som. Att sova alltså. Hur gör man? Känner mej som värsta newbien ju. Nån som har förslag. Hon är 5.5 månad. Ska man börja med nån av alla dessa sov metoder eller löser det sej av sej själv när hon blir lite större? 

Nåväl...öppnaförskolan när hon vaknar. Alla Hjärtans Dag pyssel.
  

1 comment:

Zarah - mamma till två små och matte till mops said...

Det löser sg självt! Dom ändrar på sina rutiner titt som tätt det första året. Inget som du kan göra nåt åt (klart du kan om du vill, men låt de vara) och låt henne hitta sina
"riktiga" rutiner så blir det bra! Rörig kommentar men du förstår nog;)